تا همین چند سال پیش صنعت کشور به شکل سنتی مشغول به کار بود. روندی که طی بیشتر از 50 سال همچنان در قالب کهنه و قدیمی خود فعالیت میکرد. همه ما با بیمهها سر و کار داریم و به نوعی خرید، استعلام و یا استفاده از بیمهنامه را تجربه کردهایم. در کنار محدودیتهایی که خرید سنتی بیمه برای بیمهگزار ایجاد میکرد، وقتگیر بودن خرید و دریافت بیمهنامه نیز معضل بزرگی بود. این مسئله همچنان باقی بود تا اولین استارتاپهای فروش و خدمات آنلاین بیمهای مانند بیمیتو به وجود آمدند و بازار بیمه کشور را با تحولی بزرگ که به نفع مردم و بیمهگزار بود تغییر دادند.
فروش بیمهها به صورت آنلاین چگونه ممکن شد؟
طبیعتاً فروش بیمه به صورت آنلاین چالشهای خودش را دارد. از مقاومت بازار سنتی در مقابل تغییر تا جلب اعتماد مردم و ارایه خدماتی شفاف همگی مسائلی بود که باید توسط این شرکتهای نوظهور که میخواستند با غولهای بازار سنتی بیمه مقابله کنند حل میشد. فروش این شرکتها معمولاً از بیمههای اصلی شروع شد. همه ما با بیمه شخص ثالث آشنا هستیم یا نام آن به گوشمان خورده است. بیمه شخص ثالث بیمهای اجباری است که به همین دلیل باید توسط همه صاحبان خودرو خریداری شود. خرید آنلاین بیمه شخص ثالث و دریافت آن در محل، میتوانست تجربه خوشایندی برای افراد باشد. اما موضوع به همینجا ختم نمیشود فضای آنلاین امکانات فراوانی در اختیار ما قرار میدهد که در بازار سنتی به هیچ وجه وجود ندارد.
منبع:
خدمات آنلاین بیمه؛ صنعت بیمه کشور در راه مدرنیته
چطور خیالمان از بیمهای که میخریم آسوده باشد؟
چرا بیمه بدنه خودرو را باید بخریم